Produkcja spotu reklamowego – jakie reklamy najlepiej się sprawdzają?

Kilkusekundowe spoty reklamowe wyświetlane są dziś nie tylko w telewizji, ale również w internecie. Coraz więcej stacji w odpowiedzi na oczekiwania klientów udostępnia bowiem swoje programy w sieci, dzięki temu możemy ustalać dogodne dla nas godziny emisji danego materiału, co nie było możliwe w przypadku telewizji, która niejako narzuca nam pewien harmonogram dnia. Jakie cechy powinny posiadać spoty reklamowe, które skutecznie będą angażować odbiorców?

Spot reklamowy z dobrego studia

produkcja spotów reklamowychPodstawowym atutem udanych spotów reklamowych jest paradoksalnie ich ograniczenie czasowe. Liczne badania prowadzone przez cenionych ekspertów dowodzą bowiem, że najbardziej skupieni na danym materiale jesteśmy bowiem jedynie w ciągu pierwszych trzydziestu sekund. Z tego też powodu standardowe spoty trwają pół minuty, najdłuższe z nich nie przekraczają natomiast minuty. Oszczędną formę warunkuje również wysoka cena czasu antenowego – za wyświetlenie reklamy w telewizji podczas najlepszego czasu reklamowego musimy zapłacić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Stosunkowo droga jest również produkcja spotu reklamowego, który powstaje najczęściej w specjalnie przystosowanym do tego celu studiu produkcyjnym. Czym charakteryzują się najbardziej udane reklamy?

produkcja spotów reklamowychPrzede wszystkim tym, że oddziałują one zarówno na naszą świadomość, jak i podświadomość. Idealnym przykładem reklam, które posiadają niewidoczny na pierwszy rzut oka, zakamuflowany przekaz, są m.in. reklamy gazowanych napojów. Nie tylko widzimy wówczas daną butelkę z cieczą, ale również odbieramy silnie to w jaki sposób zostaje ona nam przedstawiona. Widok szklanki zimnego, musującego napoju z lodem automatycznie wzmaga w nas pragnienie, bardzo często łapiemy się wówczas na tym, że chętnie wypilibyśmy ów napój. Spoty reklamowe powinny również oddziaływać na nasze emocje – w Chinach ogromnym powodzeniem cieszą się zwłaszcza wzruszające, melodramatyczne reklamy, w których dany produkt pomaga głównemu bohaterowi odnaleźć się np. w niezwykle trudnej sytuacji. Spoty reklamowe przede wszystkim powinny jednak odnosić się do dobrze znanej nam aktualnie codzienności.

Spoty reklamowe dedykowane dzieciom powinny więc mówić językiem dzieci, reklamy dotyczące leków powinny ukazywać nam, że dany specyfik z pewnością pomoże nam uporać się również z naszymi dolegliwościami. Pamiętajmy bowiem o tym, że reklama bardzo często generuje nasze potrzeby, a nie na nie odpowiada – przemyślane, zwracające uwagę reklamy sprawią, że automatycznie zapragniemy utożsamiać się z daną marką.