Zadania agencji social media

szablony allegroAgencje social media, jak wskazuje ich nazwa, zajmują się głównie mediami społecznościowymi. Czy też, ściślej mówiąc, firmą w mediach społecznościowych. A czym konkretnie się zajmują?

  • prowadzenie strony firmowej w mediach społecznościowych (np. Facebook), prowadzenie firmowego bloga;
  • kontakt z klientami – jest to szczególnie wymagające zadanie, ponieważ w dobie internetu i szybkiego przepływu informacji klienci oczekują niemal natychmiastowej odpowiedzi na swoje pytania;
  • kreowania wizerunku firmy i promowanie jej – przebiega w różnorodny sposób, a dzięki specyfice środka przekazu pozwala na błyskawiczne dotarcie do dużych grup konsumentów;
  • działania w sytuacjach kryzysowych – agencje social media potrafią załagodzić sytuację, zanim się zaogni, a dzięki spojrzeniu z boku są bardziej obiektywne i działają rozważnie;
  • prowadzenie konkursów i platform stworzonych na ich potrzeby (np. osobnej strony internetowej);
  • prowadzenie akcji promocyjnych – zarówno firmy, jak i konkretnych produktów czy linii produktów;
  • poprawa wewnętrznej komunikacji w firmie – pod względem środków przekazu, jak i odpowiedniej linii i metod przekazu.

Agencja social media podobna jest w swoich działaniach do pracy agencji public relations, a nawet agencji marketingowej. Skupiona jest zasadniczo wyłącznie na działalności w sieci, jednak przenikanie się świata realnego i wirtualnego sprawiają, że agencje łączą w sobie funkcje social media i public relations, aby świadczyć swoje usługi bardziej kompleksowo i działać spójnie, prowadząc odpowiednia politykę firmy.agencja social media agencja social media

Dodaj komentarz